Monday, June 22, 2009

I'm A Mommy!

Born June 20 2009. 8:25am. 7 lbs 8 oz. 19.5 inches

So on Friday while I was posting my pregnancy update & product review on the Nivea Goodbye Cellulite gel-cream, I was having contractions. I just didn't know it at the time...haha! My back was just aching so badly and I was just sitting around waiting for my hubby to get home from work.

As the day progressed, I finally caught on that I was going into labor. My husband and I started to keep track of my contractions. They were 4 minutes apart and 45 seconds long...yes, it HURT! I went into the hospital at 9:30 pm. I didn't plan on getting an epidural but at 1 am, I was already 6 centimeters dilated, and I wanted every drug available on the planet! Haha. The epidural was absolutely heaven-sent!! My water broke and by then my contractions were back-to-back--thank God for epidurals! My doctor decided to have me start pushing and seriously, not even 25 minutes had passed when the doctor told me to look down to see my beautiful son!

I can't explain the joy I felt when I saw him for the first time. I still look at him now and wonder how this small cutie could come out of me...I love watching him sleep and eat. Even his cries are cute!

We arrived home today at noon and I'm sooo happy to be home with my little family.


  1. awww congrats mama! =) he is such a cutie! they are a angel at this time of age until they hit 4-5months. lol get tons of rest! And hope recovery goes well!

  2. OMG CONGRATS!!! woo hoo :) yay your a mommy!! hes too adorable!!!i can't wait for my little bundle of joy to be here!